Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ) αποτελεί μια από τις πιο συνηθισμένες νευροαναπτυξιακές διαταραχές παγκοσμίως, επηρεάζοντας τη συμπεριφορά, την προσοχή και την ικανότητα συγκέντρωσης των παιδιών και των εφήβων. Η αποτελεσματική διαχείριση των μαθητών και των μαθητριών με ΔΕΠ-Υ μέσα στη σχολική τάξη αποτελεί πρόκληση για τους/τις εκπαιδευτικούς, αλλά, ταυτόχρονα, προσφέρει μια σημαντική ευκαιρία για τη δημιουργία ενός υποστηρικτικού και παραγωγικού μαθησιακού περιβάλλοντος. Το U.S. Department of Education έχει κυκλοφορήσει δωρεάν έναν οδηγό για τους/τις εκπαιδευτικούς, με σκοπό να τους παρέχει πρακτικές και επιστημονικά τεκμηριωμένες προτάσεις για την επιτυχημένη διδασκαλία των μαθητών και των μαθητριών τους με ΔΕΠ-Υ, προτείνοντας μια στρατηγική τριών αξόνων:

  1. τον προσδιορισμό των ιδιαίτερων αναγκών αυτών των μαθητών και των μαθητριών,
  2. την επιλογή διαφορετικών εκπαιδευτικών πρακτικών, παρεμβάσεων στη συμπεριφορά και διαμόρφωσης του περιβάλλοντος της σχολικής τάξης, ώστε να ανταποκρίνονται κατάλληλα στις ανάγκες του κάθε μαθητή και της κάθε μαθήτριας, και
  3. τον συνδυασμό αυτών των πρακτικών σε ένα εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πλάνο.

Στόχος του οδηγού αυτού είναι να εφοδιάσει τους/τις εκπαιδευτικούς με εργαλεία και στρατηγικές που ενισχύουν τη συμμετοχή, τη συγκέντρωση και τη θετική ανάπτυξη των μαθητών και των μαθητριών με ΔΕΠ-Υ (αλλά και του συνόλου της σχολικής τάξης), δημιουργώντας συνθήκες για τη βέλτιστη μαθησιακή εμπειρία.

Η Ε.ΨΥ.Υ.Π.Ε. έχει μεταφράσει και προσαρμόσει τον συγκεκριμένο οδηγό, τον οποίο διαθέτει δωρεάν σε μορφή PDF. Η αρχική μετάφραση και προσαρμογή του έγινε το 2019, ενώ το 2025 πραγματοποιήθηκε η αναθεώρησή της.

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε τον οδηγό στην αναθεωρημένη του μετάφραση-προσαρμογή (2025).

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο