Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ) αποτελεί μια από τις πιο συνηθισμένες νευροαναπτυξιακές διαταραχές παγκοσμίως, επηρεάζοντας τη συμπεριφορά, την προσοχή και την ικανότητα συγκέντρωσης των παιδιών και των εφήβων. Η αποτελεσματική διαχείριση των μαθητών και των μαθητριών με ΔΕΠ-Υ μέσα στη σχολική τάξη αποτελεί πρόκληση για τους/τις εκπαιδευτικούς, αλλά, ταυτόχρονα, προσφέρει μια σημαντική ευκαιρία για τη δημιουργία ενός υποστηρικτικού και παραγωγικού μαθησιακού περιβάλλοντος. Το U.S. Department of Education έχει κυκλοφορήσει δωρεάν έναν οδηγό για τους/τις εκπαιδευτικούς, με σκοπό να τους παρέχει πρακτικές και επιστημονικά τεκμηριωμένες προτάσεις για την επιτυχημένη διδασκαλία των μαθητών και των μαθητριών τους με ΔΕΠ-Υ, προτείνοντας μια στρατηγική τριών αξόνων:
- τον προσδιορισμό των ιδιαίτερων αναγκών αυτών των μαθητών και των μαθητριών,
- την επιλογή διαφορετικών εκπαιδευτικών πρακτικών, παρεμβάσεων στη συμπεριφορά και διαμόρφωσης του περιβάλλοντος της σχολικής τάξης, ώστε να ανταποκρίνονται κατάλληλα στις ανάγκες του κάθε μαθητή και της κάθε μαθήτριας, και
- τον συνδυασμό αυτών των πρακτικών σε ένα εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πλάνο.
Στόχος του οδηγού αυτού είναι να εφοδιάσει τους/τις εκπαιδευτικούς με εργαλεία και στρατηγικές που ενισχύουν τη συμμετοχή, τη συγκέντρωση και τη θετική ανάπτυξη των μαθητών και των μαθητριών με ΔΕΠ-Υ (αλλά και του συνόλου της σχολικής τάξης), δημιουργώντας συνθήκες για τη βέλτιστη μαθησιακή εμπειρία.
Η Ε.ΨΥ.Υ.Π.Ε. έχει μεταφράσει και προσαρμόσει τον συγκεκριμένο οδηγό, τον οποίο διαθέτει δωρεάν σε μορφή PDF. Η αρχική μετάφραση και προσαρμογή του έγινε το 2019, ενώ το 2025 πραγματοποιήθηκε η αναθεώρησή της.
Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε τον οδηγό στην αναθεωρημένη του μετάφραση-προσαρμογή (2025).